Az online pénztárgépekre vonatkozó műszaki előírásokat a 9/2016 (III.25.) NGM rendelet megváltoztatta. Az új követelményeknek megfelelő pénztárgépek alkalmasak az üzemeltető váltás megvalósítására, azaz „átszemélyesítés”-re.
Átszemélyesítésre lehet szükség a pénztárgép üzemeltetőjének megváltozásakor, például a pénztárgép eladásakor, vagy bérelt pénztárgép esetén a bérlés elején és végén. Ugyancsak szükség lehet az átszemélyesítésre akkor, ha megváltozik a pénztárgép üzemeltető adó törzsszáma (az adószám első nyolc számjegye), például a cég átalakulása, beolvadása (stb.) esetén. Az átszemélyesítést előírja a jogszabály a cserepénztárgép szerviz általi kiadásakor és visszavételekor is.
Átszemélyesítéshez szükséges:
Átszemélyesítési kód (nem Üzembe helyezési kód!), papír alapon, kinyomtatva
pénztárgép
régi pénztárgépnapló
valamint az alábbi iratok:
Magánvállalkozás esetén:
Vállalkozói igazolvány/Önkormányzati igazolás
Személyi igazolvány
Bankszámlaszám (Azon magánvállalkozók esetében, akiknek 4-sel, 6-sal kezdődik az
adószáma és alanyi adómentesek, nem szükséges.)
Hivatalos meghatalmazás (amennyiben nem saját részre veszi át a pénztárgépet)
Cég esetén:
Cégkivonat
Személyi igazolvány
Aláírási címpéldány
Bankszámlaszám
Hivatalos meghatalmazás (amennyiben nem saját részre veszi át a pénztárgépet)
További költségek merülhetnek fel a fenti, átszemélyesítési feltételek teljesülésének pótlása
érdekében. Pl. Elmaradt kötelező éves szervizes felülvizsgálat .